یکشنبه, 08 خرداد 1401 04:39

نگهداری از نرده چوبی | شماره تلفن نرده چوبی در تبریز 09143055711

نوشته شده توسط نرده چوبی رسولی
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

همانطور که می دانید، نرده چوبی یک سری مزایا نسبت به نرده های دیگر دارد. مثلا خسارت های جزئی را خیلی راحتتر می توانید رفع کنید. خراش های ظریف و دندانه های رنگ و رو رفته را به راحتی جلا دهید تا مثل روز اول برق بزنند. پس نرده چوبی در عین اینکه به مراقبت های خاصی نیاز دارد، راحتتر هم قابل تعمیر است. با نرده چوبی رسولی همراه باشید تا در مورد اصول نگهداری نرده چوبی با هم صحبت کنیم.

نکات نگهداری از نرده چوبی

هنگام تمیز کردن نرده های چوبی، فقط به پاک کردن آنها بسنده نکنید و از روغن های مخصوص برای تمیز کردن آنها کمک بخواهید . مخصوصا اگر نرده های شما از چوب خارجی تهیه شده اند باید سالیانه هزینه هایی برای نگهداری آنها صرف کنید.

برای افزایش طول عمر نرده چوبی می توانید از روغن های طبیعی جلادهنده و موم عسل استفاده کنید.

اگر نرده ی شما رنگ خورده است، نرده چوبی را با ترکیب ملایم آب و صابون تمیز کنید. اما دقت کنید نباید این محلول بیشتر از چند دقیقه روی سطح بماند. بعد از تمیز کردن سطح نرده، با استفاده از یک پارچه ی تمیز و نم دار، سطح چوب را تمیز و خشک کنید.

این نکات، ابتدایی ترین نکات نگهداری از نرده چوبی هستند که حداقل سالی یکبار باید آن را انجام دهید.

نگهداری از نرده چوبی

رنگ کردن نرده چوبی

اگر دوست دارید نرده چوبی را خودتان رنگ بزنید، باید نحوه ی لک گیری نرده و آج چوبی را بدانید تا کار بی نقصی انجام دهید. لک گیری نرده هزینه ای است که سالیانه و مرتبا تکرار می شود و اگر خودتان بتوانید دانش انجام آن را به دست آورید، هم از انجام آن لذت خواهید برد هم در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. رنگ کردن نرده چوبی کار بسیار راحتی است و فقط چند ابزار کاربردی و چند نکته ی اصولی می خواهد.

 

مشاوره رایگان نرده چوبی در تبریز

 09143055711

 

مرحله اول ، انتخاب محیط و لباس

همانطور که می دانید، رنگ روی هر سطحی که قرار بگیرد دائمی آنجا ماندگار خواهد شد و این مسئله فقط محدود به نرده نیست. پس در درجه ی اول یک دست لباس قدیمی و یک جفت دستکش نیاز دارید. اگر نرده های شما حالت متحرک دارند برای جلوگیری از حساسیت های تنفسی می توانید بیرون از خانه نرده ها را رنگ کنید.

همچنین برای دیدن نمونه کارهای نرده چوبی در تبریز به قسمت نمونه کارها مراجعه نمایید.

مرحله ی دوم ، انتخاب رنگ مناسب

در دومین مرحله از رنگ کردن و نگهداری از نرده چوبی، باید رنگ مناسب انتخاب کنید. رنگی که برای سطح نرده چوبی استفاده می شود باید با نوع چوب شما سازگاری داشته باشد؛ می توانید برای انتخاب بهتر از محدوده های سایه های رنگی متناسب با قسمت های مختلف نرده ی خود کمک بگیرید؛ یا تناسب آن با محیط و ویژگی های دکوراسیون خود کمک بگیرید. از تداخل رنگها پرهیز کنید و اگر رنگ های غالب دکوراسیون شما روشن است، از رنگ های روشن و اگر رنگ های غالب دکوراسیون شما تیره است از رنگ های تیره بهره ببرید.

مرحله سوم نگهداری از نرده چوبی، تست تطابق رنگ

قبل از آغاز رنگ کاری و پیشروی در رنگ کردن، باید قسمت کوچکی از نرده را رنگ کنید تا مطمئن شوید این رنگ انتخابی شما چقدر با نتیجه مورد انتظار تطابق دارد.

مرحله چهارم ، نرم کننده

چوب باید به مدت حدودا 15 دقیقه با نرم کننده خیس بخورد؛ این مرحله را با یک برس ارزان قیمت هم می توانید انجام دهید. بعد از نرم کننده نیازی به سمباده نیست.

مرحله پنجم ، آغاز رنگ کاری

در این مرحله یک برس یا پارچه ی مناسب برای رنگ زدن انتخاب کنید، در واقع چندان مهم نیست از پارچه یا قلم یا هر چیز دیگری برای رنگ زدن استفاده کنید، مهم راحتی شما در رنگ زدن است. اگر یک پوشش رنگ منظم، صاف و یکدست می خواهید رنگ اولیه باید اعمال شود. سعی کنید زیاد سخت گیری نکنید و کمی هم رنگ را زیاد بزنید تا مطمئن شوید چوب به طور کاملا مساوی رنگ خورده است. نتیجه رنگ زدن را نگاه کنید، اگر احساس کردید رنگ تیره شده است می توانید با قلم مقداری از رنگ اضافی را بگیرید؛ اگر احساس می کنید روشن شده است می توانید رنگ بیشتری بزنید. توجه داشته باشید که رنگ تیره، مدت زمان بیشتری برای خشک شدن می خواهد پس هر چه ضخامت رنگ بیشتر باشد، باید مدت استراحت دادن به رنگ را افزایش دهید. همچنین نرده چوبی رسولی در تبریز آماده ارائه انواع خدمات نرده چوبی در تبریز و کل ایران می باشد.

تمیز کردن نرده چوبی

مرحله ششم ، نهایی کردن ضخامت رنگ

برای از برداشتن رنگ های اضافی، حتما در جهت رگه های چوب قلم بزنید. اگر رنگ به اندازه ی کافی تیره نشده؛ بعد از استراحت و خشک شدن لایه ی اول، لایه های بعدی را بزنید و تا جایی ادامه دهید که به رنگ مورد نظر خود برسید.

مرحله هفتم، صیقل زدن نرده

حالا که به رنگ دلخواه خود رسیده اید، وقت صیقل دادن رنگ شماست. صیقل کاری باعث محافظت بیشتر از چوب شده و به دلیل صاف کردن سطح رنگ، از به مرور کمرنگ شدن رنگ ها جلوگیری می کنید. بهترین راه برای رنگ کردن منظم این است که یک قسمت را شروع به رنگ کردن کنید؛ پس از خشک شدن و صیقل کردن به سراغ قسمت بعدی بروید تا کار یکدست و تمیزی از آب دربیاید. برای دریافت مشاوره تلفنی نرده چوبی در تبریز می توانید با نرده چوبی رسولی تماس حاصل فرمایید.

نکاتی برای نگهداری از نرده چوبی

اولین نکته در نگهداری از نرده چوبی این است که از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

از خیس خوردن و ماندن رطوبت در چوب جلوگیری کنید؛ چون این مسئله رنگ چوب را تغییر می دهد و احتمال پوسیدگی نرده را افزایش می دهد.

از پاشیدن رنگ روی نرده جلوگیری کنید.

از برخورد محکم اشیا و وسایل به نرده چوبی جلوگیری کنید تا نرده ی شما ظاهر لک دار و خش دار به خود نگید.

تمیز کردن اصولی و روغن کاری سالانه، نرده چوبی شما را تمیز و تازه نگه می دارد.

بهترین راه برای شستن نرده یا حصار چوبی، استفاده از یک برس نرم است تا شیارهای نرده به خوبی تمیز شود.

آسیب حشرات را بررسی کنید.

تهیه و گردآوری : نرده چوبی رسولی در تبریز

خواندن 886 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.