یکشنبه, 23 مرداد 1401 09:48

دانستنی های پله دوبلکس | پله چوبی دوبلکس در تبریز

نوشته شده توسط نرده چوبی رسولی
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

حتما شما هم خانه های زیبایی که یک پله ی گرد پذیرایی را به طبقات بالایی وصل می کند دیده اید. این خانه ها دوبلکس هستند که با پله دوبلکس طراحی می شوند. خانه های دوبلکس طرفداران زیادی بین عموم جامعه با سلیقه های متفاوت دارد و یکی از زیباترین خانه ها محسوب می شود. این خانه ها از آنجایی که شکل و ساختار خانه های یک طبقه را دارند و طبقه ی پایین طبقه ی نشیمن و طبقه ی بالا، طبقه ی استراحت و اتاق خواب است محبوبیت بالایی دارد. پله دوبلکس یک رابط برای اتاق خواب هاست. با نرده چوبی رسولی همراه باشید تا با هم خانه های دوبلکس را بررسی کنیم.

خانه دوبلکس مدرن یا کلاسیک؟

خانه های دوبلکس معمولا دارای دو سبک کلاسیک و مدرن هستند. انتخاب هر دو نوع، به سلیقه صاحب ملک بستگی دارد و نمی توان برتری یک مدل را به دیگری ترجیح داد. از نظر هزینه، طبیعتا طرح دوبلکس کلاسیک گرانتر است اما گران همیشه زیبا نیست. شما بر اساس فضا و مدل خانه می توانید با هزینه ی کمتر و اجرای پله دوبلکس مدرن، طرح زیباتری داشته باشید.

پله های دوبلکس مدرن برای افراد جوان مناسبتر است.

انواع خانه های دوبلکس کلاسیک

خانه های دوبلکس با سبک غربی

در کشورهای غربی، معمولا خانه های دوبلکس مختص دو خانواده است که هر طبقه متعلق به یکی از آنهاست. حتی گاهی یکی از این طبقه ها برای اجاره هم استفاده می شوند و ممکن است خانواده خود طبقه ی اول را انتخاب و طبقه ی بالا را اجاره دهند. در چنین مواردی، خانه ورودی های مجزا داشته و یک دیوار مشترک خانه را به دو بخش تقسیم می کند. همچنین برای دریافت مشاوره پله چوبی دوبلکس در تبریز می توانید با نرده چوبی رسولی در تماس باشید.

خانه های دوبلکس با سبک شرقی

در خانه های دوبلکس با سبک شرقی، معمولا هر خانه ی دوبلکس تماما به یک خانواده تعلق دارد و معمولا بیشتر توسط افرادی با مادربزرگ و پدربزرگ ها زندگی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مطالعه این مقاله نیز توصیه می شود : انواع نرده | جنس های مختلف نرده | سایت فروش نرده چوبی در تبریز

 

انواع خانه های دوبلکس

خانه دوبلکس استاندارد

خانه دوبلکس استاندارد دارای پله ی دوبلکس است، به صورت یک خانه ی دو طبقه طراحی می شود، یک طبقه توسط پله به طبقه ی بالایی خود وصل می شود. طبقه ی پایین اتاق نشیمن و آشپزخانه است، در حالی که طبقه ی بالا شامل حمام، اتاق خواب و اتاق بچه هاست.

خانه دوبلکس همکف

خانه ی دوبلکس همکف معمولا به گونه ای طراحی می شود که طبقات پایینی رو به باغ بوده و دارای اتاق خواب هم هست. طبقه بالایی خانه شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه است. خانه دوبلکس همکف معمولا برای افرادی که خانه باغ دوست دارند یا حیوانات خانگی دارند مناسب تر است.

پله دوبلکس چوبی در تبریز

پله دوبلکس کم ارتفاع

این نوع خانه دوبلکس شامل بالکن های بزرگ و اتاق زیرشیروانی در طبقه دوم است. پله دوبلکس معمولا بخشی از این خانه است. در خانه های دوبلکس کم ارتفاع، ارتفاع سقف پایین تر است و خانه در مساحت کوچکتری نسبت به سبک های دیگر خانه دوبلکس ساخته می شود. البته طراحی و ساخت خانه های دوبلکس کوچکتر به دقت و سلیقه ی بالای معماری نیازمند است.

مزایای خانه های دوبلکس

خانه های دوبلکس مزایای زیادی دارند.

خانه دوبلکس، می تواند برای صاحب خانه درآمد جانبی ایجاد کند. خرید یک خانه ی دوبلکس مخصوصا در کشورهای غربی می تواند امکان اجاره دادن یک سمت از خانه را داشته باشد و بازدهی و سرمایه گذاری برای مالک و ملک داشته باشد.

خرید خانه دوبلکس، هم برای خریدار و هم برای مستاجر امکانات تسهیلاتی رهن بیشتری دارد. مالک می تواند بخشی از سود پرداختی وام خود را با مبلغ اجاره پرداخت کند.

خانه دوبلکس برای کسانی که می خواهند دفتر کاری و خانه را یکجا داشته باشند گزینه ی مناسبی به نظر می آید.

خانه دوبلکس می تواند حریم خصوصی ایمنی را برای شما ایجاد کند. خصوصا با همه گیری کرونا و اهمیت قرنطینه و دورکاری خانه های دوبلکس به نظر گزینه ی بهتری هستند.

معایب خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس به دلیل داشتن دیوارهای مشترک به راحتی باعث انتقال صدا می شوند و ممکن است برای ساکنان ایجاد مزاحمت کند.

خانه های دوبلکس به دلیل متراژ بالایی که دارند کمیاب هستند و ممکن است قیمت بالاتری هم داشته باشند.

اگر قصد اجاره دادن بخشی از خانه را دارید، ممکن است با داشتن مستاجر بدقلق و سروکله زدن با او، آرامش از شما سلب شود.

پله دوبلکس چوبی در تبریز

انواع پله دوبلکس

پله گرد دوبلکس

اگر دنبال زیبایی های خاص یک خانه ی دوبلکس هستید، راه پله ی پیچی و اسپیرال یک گزینه ی مناسب است که در انواع چوب، سنگ و شیشه موجود است. برای سفارش پله چوبی دوبلکس با نرده چوبی رسولی تماس بگیرید.

راه پله دوبلکس

یکی از زیباترین پله ها، پله های چوبی دوبلکس هستند که حس زیبایی و طراوت همزمان دارند.

راه پله بدون نرده

راه پله باز بدون نرده می تواند استفاده از فضا را به حداقل ترین حالت خود برساند. برای خانه های دوبلکس کوچک هم یک انتخاب عالی است. با این حال اگر حیوان خانگی، فرد سالخورده یا کودک داشته باشید انتخاب این پله قابل تامل است.

راه پله های مینیمال

نرده فرفورژه ساده می تواند راه پله دوبلکس را زیبا تزئین کند. نوارهای ساده فلزی و عمودی می توانند با پله های تیره ترکیب و هماهنگی زیبایی ایجاد کنند.

جمع بندی

در این مقاله با هم به معرفی خانه های دوبلکس و انواع نرده دوبلکس و بررسی نرده چوبی دوبلکس پرداختیم. بدون شک خانه های دوبلکس در نظر از زیبایی کم نظیری برخوردار هستند و می توانید به سادگی برای خرید آنها برنامه ریزی کنید. راه پله دوبلکس زیبایی چشمگیری دارد که با هیچ معماری خاص و منحصربفردی قابلیت جایگزینی ندارد. همچنین برای انتخاب نرده چوبی دوبلکس می توانید به قسمت انواع نرده چوبی مراجعه نمایید.

خواندن 1751 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.