چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 13 مهر 1401 06:00

انواع چوب روسی، کاربرد، مزایا و معایب آن | نرده چوبی مدرن رسولی

نوشته شده توسط نرده چوبی در تبریز
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اگر سری به قسمت بلاگ و مقاله ی انواع نرده و انواع جنس نرده زده باشید، حتما در مطالعه ی خود در مورد جنس های رایج مورد استفاده در نرده چوبی و پله چوبی هم خوانده اید؛ امروز می خواهیم در مورد یکی از رایج ترین متریال های پله و نرده چوبی صحبت کنیم. چوب روسی. چوب روسی یکی از متریال های رایج و پرطرفدار در ساخت انواع نرده چوبی مدرن و پله چوبی مدرن محسوب می شود. با نرده چوبی رسولی، در مورد چوب روسی، کاربردها، مزایا و معایب آن خواهیم خواند.

چوب روسی چیست؟

امروزه چوب یکی از مهمترین فرآورده های تولید شده در کشورهاست که از صادرات و واردات قابل توجهی برخوردار است و در انواع صنایع استفاده می شود. هر کشوری با توجه به شرایط اقلیمی و نوع درخت های روییده در آن، نوع خاصی چوب تولید و فرآوری و صادرات می کند که مصرف آن در کشورهای مختلف متفاوت است.

اگر شما هم برای دریافت مشاوره و خرید مبلمان، سرویس خواب، میز تحریر و تلوزیون، کمد، کابینت و اقلامی از این دست به فروشگاه های مربوطه مراجعه کرده باشید نام چوب روسی را زیاد شنیده اید! چوبی که از روسیه به ایران صادر می شود و با داشتن طیف وسیعی از چوب ها، با نام چوب روسی در ایران شناخته می شود.

کاربرد چوب روسی

چوب روسی انواع مختلفی از چوب را شامل می شود. چوب راش، کاج، نراد، نوئل، بلوط و ... از انواع چوب روسی می باشند و از رنگ های سفید تا کرم مایل به قهوه ای یا قرمز را شامل می شوند. کاربرد این گونه چوب ها که از انواع درختان سخت و نرم تولید می شوند، در فواصلی از سال که در روسیه مناسب تولید هستند برش خورده و تبدیل به الوار، خشکن، گرده و بندیل شده و به کشورهای دیگر صادر می شوند.

امروزه انواع چوب روسی یک گزینه ی مناسب برای ساخت انواع دکور، کف پوش، نما، درب و پنجره های چوبی، کابینت، پالت، قاب سازی و سقف کاذب، محصولات موسیقی، میز، کمد، صنعت کاغذ سازی و ... کاربرد دارد.

انواع چوب روسی

معمولا انواع چوب روسی مختلفی از روسیه وارد می شود که معمولا به انواع کاج شامل نراد، یولکا و ساسنا تقسیم می شود، چوب بلوط، راش و انواع لمبه های روسی که معمولا پرکاربردتر محسوب می شوند.

نراد، از نمونه چوب های تولیدی از درخت کاج است که با برگ های سوزنی شکل و همیشه سبز خود، از دسته ی چوب های نرم محسوب می شود. چوب نراد سبک است و در صنعت های مختلفی چون کف پوش، دیوارپوش، کاغذسازی، مبلمان و ... مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سبک بودن چوب نراد باعث استفاده از آن در صنعت دکورهای سقفی نیز می شود.

چوب ساسنا، کاجی است که با توجه به نرم، سبک و قیمت مناسب خود، در بسیاری از مصنوعات چوبی از جمله الیاف سازی، ام دی اف، تخته سه لا و نئوپان مورد استفاده قرار می گیرد.

یولکا یا نوئل، از درختان سوزنی بزرگ همیشه سبز محسوب می شود. چوب یولکا روشن، نرم و بافت درشتی دارد؛ با اینکه در دسته ی چوب های نرم قرار دارد اما بافت محکمی هم دارد. از این چوب برای ساخت مصالح چوبی ساختمانی، انواع دکوراسیون داخلی و ... می توان استفاده کرد.

مزایای چوب روسی

چوب راش و بلوط، در صنعت مبلمان سازی و دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری دارد و معروف است. البته لازم به ذکر است بیشتر چوب راش مورد استفاده در ایران، معمولا از جنگل های شمال ایران یا گرجستان وارد می شود.

لمبه، همان چوب یا پروفیل چوبی است که با اتصالاتی که درون آن تعبیه شده، قابلیت اتصال به همدیگر را دارد. از لبمه برای کف پوش، دیوارپوش، دکور چوبی، پارتیشن و ... استفاده می شود. لمبه های روسی از درختان مختلفی تولید می شوند و معمولا دارای طول عمر بالایی هستند. لمله ها نوعی پرتابل هم محسوب می شوند که قابلیت مونتاژ از مکانی به مکان دیگر را هم دارند.

قیمت چوب روسی

معمولا قیمت چوب روسی بر اساس کیفیت، خشک و نرم بودن آن متفاوت است؛ به همین دلیل قبل از خرید، بهتر است از یک یا چند مغازه چوب فروشی استعلام قیمت چوب روسی را انجام دهید تا خرید مطمئنی داشته باشید. همچنین اگر در مورد خرید این نوع چوب در تردید هستید از نرده چوبی مدرن رسولی می توانید مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

مطالعه این مقاله نیز پیشنهاد می شود : 4 دلیل اصلی برای انتخاب پله چوبی دوبلکس | پله چوبی در تبریز

 

کاربرد چوب روسی

پس از قیمت چوب روسی، به کاربرد آن می رسیم. کاربرد چوب روسی انواع وسیعی چون : زیرسازی سقف و پالت ساز، کاغذ و الیاف سازی، کف پوش و دیوارپوش، انواع قرنیز، زهوار و نبشی، دیوار های کاذب و قالب بندی، ساختمان سازی و نرده کشی، کمد و کابینت سازی، نمای چوبی و ترموود، قایق سازی، درب و پنجره و آلاچیق های چوبی را شامل می شود. همانطور که می بینید، کاربرد چوب روسی، در انواع وسیعی از محصولات را شامل می شود. برای دیدن نمونه کارهای چوب روسی نرده چوبی مدرن رسولی، به قیمت تصاویر و نمونه کارها مراجعه نمایید.

معایب چوب روسی

مزایای چوب روسی

از جمله مزایای چوب روسی می توان به گره های زیبا و چشم نواز، استحکام بالای چوب روسی اشاره کرد که باعث تبدیل این چوب به یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین فرآورده های چوبی در این عرصه شده است. علاوه بر آن، چوب روسی به دلیل داشتن انعطاف پذیری و ارتجاعی بالا، کار را برای مصرف کننده نیز آسان تر می کند. زیرا برای فرم دهی به نمای بیرونی و داخلی، شکل دهی به اسکلت در ساختمان سازی، ساخت داربست استفاده می شود. به همین علت در قسمت کاربرد چوب روسی گفتیم که یکی از فرآورده های مهم در مصالح ساختمانی، چوب روسی است.

از دیگر مزایای چوب روسی می توان به قابلیت سنباده زنی راحت آن اشاره کرد. سنباده زنی در صنعت دکوراسیون، کابینت سازی، مبلمان و  قاب سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. خاصیت الاستیسیته و کشسانی باالی چوب روسی به شما این امکان را می دهد تا در صورت ضرب دیدگی چوب روسی، به سادگی آن را به حالت اولیه ی خود درآورد. این موضوع معمولا در اکثر چوب هایی که بافت نرمی داشته باشند به سادگی مشاهده خواهید کرد.  پس از ضرب دیدگی، با کمی آب پاشیدن به زیر بافت چوب، پارچه ای مرطوب روی قسمت ظرف دیده بگذارید و با حرارت اتو به مدت 10 دقیقه، می توانید تا حد بسیار زیادی این ضرب دیدگی و ناهمسانی سطح چوب را ترمیم کنید. از طرف دیگر، این قابلیت چوب روسی باعث تحمل بیشتر وزن در صورت فشار زیاد می شود.

گفتیم چوب روس سبک است، الیاف بلند و خمیر سفید رنگ چوب روسی، باعث می شود یک گزینه ی مناسب برای تولید خمیر کاغذ محسوب شود. در نتیجه این چوب از اهمیت بالایی در صنعت کاغذسازی به دلیل کیفیت بالای آن برخوردار است.

همچنین نرم بودن چوب روسی باعث استفاده ی راحت تر آن هنگام استفاده از پیچ و میخ و سایر ابزارآلات می شود تا هنگام سرهم کردن قطعات، چوب آسیب نبیند، با سلیقه و ظریف انجام شود و سرهم بندی کار راحتتر انجام شود.

استفاده از چوب کاج روسی، به دلیل مقاومت بالای آن در برابر گرما، رطوبت و لانه کردن حشراتی چون بید یا موریانه باعث می شود این چوب و اکثر چوب های نرم در مناطق مرطوب و با اقلیم شمالی، مرسوم تر باشد. همچنین لمبه های ضخیم روسی از مناطقی که شرچی تر هستند، سونا و حمام های چوبی می توان با خیال راحت استفاده کرد.

قیمت چوب روسی

معایب چوب روسی

همانطور که از مزایای چوب روسی حرف زدیم، نوبت به ذکر کردن معایب چوب روسی هم می رسد که هیچ گلی بی عیب نیست. چوب های روسی، از چوب هایی هستند که کمتر حشره می زنند. اما در مقایسه یا برخی دیگر از چوب ها، برای رشد قارچ ها بستر مناسبتری هستند. این موضوع باعث لک گیری روی چوب می شود؛ به این صورت که لک های رنگی و رنگدانه های ریزی در سطح چوب دیده می شود که نه تنها به زیبایی کار آسیب می زند، بلکه به عنوان یکی از معایب چوب روسی، این چوب را آسیب پذیرتر کرده و مقاومت آن می کاهد. برای مشاوره ی کامل و حرفه ای در مورد چوب روسی و انواع چوب ها می توانید با نرده چوبی مدرن رسولی تماس حاصل نمایید.

نرده چوبی رسولی، با بیش از 20 سال سابقه در حوزه نرده چوبی در تبریز و تمام کشور، پله چوبی مدرن، پله چوبی دوبلکس و اسپیرال، طراحی و اجرای انواع نرده و پله چوبی در تمام نقاط کشور ایران، آماده ی هرگونه مشاوره، استعلام قیمت و خدمت رسانی در این حوزه به شما عزیزان می باشد.

خواندن 1846 دفعه

موارد مرتبط