چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 21 آذر 1400 23:12

نگهداری از چوب | چگونه عمر محصولات چوبی را بیشتر کنیم؟ مطلب ویژه

نوشته شده توسط نرده چوبی در تبریز
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

روز به روز استفاده از چوب در دکوراسیون ها افزایش یافته و این چوب ها همگی نیازمند مراقبت و محافظت دائمی هستند. چوب از درخت به دست آمده بنابراین عدم محافظت و نگهداری درست از آن باعث پوسیدگی و عمر کوتاه آن می شود. این نگهداری درست می تواند در برابر آفت چوب از جمله جوندگان و حشرات و قارچ های چوبی محافظت کند. خانه چوبی، مبلمان چوبی، نرده چوبی، پله چوبی همه و همه در برابر این پوسیدگی ها نیاز به مراقبت دارند.

با نرده چوبی رسولی در تبریز همراه باشید تا با هم راهکار نگهداری از چوب را یاد بگیریم. در صورت تمایل به دیدن نمونه کارهای نرده چوبی در تبریز، یا پله چوبی در تبریز، با نرده چوبی رسولی در تبریز با شماره تلفن های 09034605158 و 09143055711 تماس حاصل فرمایید یا به قسمت نمونه کارها مراجعه فرمایید.

 

 

راههای نگهداری از چوب و افزایش طول عمر وسایل چوبی

1.نگهداری از چوب با روغن

هر موقع که حس کردید چوب شما در حال خشک شدن است، به آن روغن بزنید. یکی از بهترین راه های نگهداری از چوب، روغن است. روغن در منافذ چوب جمع می شود، بافت آن را محکم و قوی می کند و به این ترتیب روند پوسیگی آن را کند تر می کند. یک روغن مناسب انتخاب کنید و با آن عمر چوب را تا سالها افزایش دهید. اگر می پرسید از کجا بفهمیم چوب ما خشک شده است، پاسخ این است که چند قطره روغن به سطح چوب بمالید، اگر به سرعت جذب شد و اثری از آن روی چوب نماند، یعنی چوب شما خشک شده و نیاز به روغن و رطوبت دارد.

اگر قرار است چوب رنگ آمیزی شود، بهتر است قبل از رنگ کردن آن روغن کاری را انجام دهد. ابتدا با یک پارچه تمیز و خشک روغن را به سطح چوب بمالید، سپس برای گرفتن نشت روغن اضافی از روزنامه استفاده کنید.

دقت داشته باشید با توجه به اینکه 90% روغن ها قابل اشتعال هستند، برای اطمینان روزنامه را کنار خود داشته باشید؛ برخی از روغنها احتمال اشتعال خودکار دارند؛ با آب و کپسول مراقب آتش گرفتن چوب خود باشید. اشتعال پذیری روغن بعد از خشک شدن تا 90 درصد کاهش می یابد؛ پس پارچه ها و روزنامه ها را دور از دسترس کودکان و بیرون از خانه خشک کنید.

2.گردگیری مستمر بهترین راه نگهداری از چوب

چوب را مرتبا گردگیری کنید تا از هر گونه غبار و آلودگی پاک شود؛ با یک حوله تمیز و خشک این کار را انجام دهید و به هیچ عنوان با پارچه خیس چوب را تمیز نکنید زیرا باعث آسیب دیدگی بافت و استحکام چوب می شود.

همچنین برای مشاوره ی حرفه ای در مورد نگهداری چوب های خود، با نرده چوبی در تبریز تماس حاصل فرمایید و مشاوره دریافت کنید. شماره تلفن نرده چوبی رسولی در تبریز : 09034605158 و 09143055711

 

نگهداری از چوب

 

3.نگهدارنده چوب

اگر مبلمان یا هر وسیله ی چوبی دیگر شما دائما در تماس با رطوبت، نور خورشید، آفت و قارچ است، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت چوب، از نگهدارنده های وسیله چوبی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر چوب شما در معرض آب است، از دافع آب استفاده کنید.

 

خواندن این مقاله نیز توصیه می شود : آموزش منبت کاری بر روی پایه چوبی

 

4.چوب را از تابش نور خورشید دور کنید.

تابش مستقیم نور خورشید باعث آسیب رسانی به چوب می شود؛ اگر مبلمان یا وسیله ی چوبی در معرض تابش خورشید، مخصوصابیرون از خانه دارید، بعد از برف و باران آنها را تمیز کنید یا از روکش برای جلوگیری از آسیب آنها استفاده کنید. خیسی باران و برف و بعد از آن تابش نور خورشید باعث پوسیدگی و سستی بافت چوب می شود.

5.لکه ها و کثیفی ها را مرتب پاک کنید.

هر وسیله ی چوبی یا کف چوبی را بلافاصله بعد از کثیفی و لک شدن پاک کنید؛ این کار باعث جلوگیری از تشکیل لکه ی سخت روی چوب می شود. در نتیجه هنگام پاک کردن فشار کمتری روی آن می آورید و خطر خراشیدگی چوبها کاهش می یابد.

6.جریان هوا، ناجی چوب!

جریان مداوم و مستقیم هوا، باعث کاهش رطوبت در بافت چوب شما می شود؛ در نتیجه پوسیدگی کمتر و آسیب کمتری در بافت آن خواهید داشت.

همچنین برای مشاهده نمونه کارهای نرده چوبی در تبریز یا پله چوبی در تبریز به قسمت نمونه کارها مراجعه نمایید.

 

راههای افزایش عمر وسایل چوبی

 

7.از آب فرار کنید.

آب یکی از اصلی ترین مواد آسیب رسان به چوب است. هر موقع چوب شما خیس شد، با یک اسفنج خشک و تمیز نرم و رطوبت روی آن را بردارید. اگر آب کمی روی چوب است، آن را با دستمال خشک کنید؛ اما اگر میزان حجم آب به حدی بود که احتمال می دهید به لایه های زیرین چوب نفوذ کرده، باید کمی زیر آفتاب نگه دارید تا مطمئن شوید برای نگهداری از چوب آن را کاملا خشک کرده اید. خیس ماندن چوب باعث تغییر رنگ و لک شدن آن می شود.

8.پولیش کردن یادتان نرود.

هر موقع چوب شما دچار آسیب هایی مثل گزیدگی، سابیدگی، خراش یا پوسته پوسته شدن می شود؛ سطح آن را با ملایمت و به وسیله ی سمباده ی ریز و نرم صیقل دهید؛ سپس آن را رنگ پولیش بزنید تا بافت آن دوام خود را حفظ کند.

 

 

تهیه و گردآوری : نرده چوبی رسولی در تبریز

خواندن 1125 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 22 آذر 1400 09:37

موارد مرتبط