جمعه, 03 دی 1400 13:08

نحوه ی تمیز کردن پارکت | اصول نگهداری از پارکت و افزایش طول عمر آن

نوشته شده توسط نرده چوبی رسولی در تبریز
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پارکت ها، کف پوش های کاربردی و مفیدی هستند که رنگ و لعاب متفاوت و ویژه ای به نمای فضای داخلی شما می بخشند. این کف پوش ها به شما این امکان را می دهد که نهایت دقت، خلاقیت و هنر خود را به نمایش بگذارید. اما یکی از مهمترین نکاتی که این دقت و هنر شما را نشان می دهد، حفاظت درست و نگهداری سالم از پارکت است. نوع شستشوی پارکت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و برای اینکه زیبایی و درخشش پارکت ها را همچنان به تازگی روز اول حفظ کنید، باید زمان تمیزکاری آنها کاملا مراقب باشید تا از آسیب دیدگی انها جلوگیری کنید. با نرده چوبی رسولی در تبریز همراه باشید تا با هم چند نکته در باره ی نگهداری از پارکت را بررسی کنیم.

همچنین اگر در مورد نرده چوبی در تبریز، پله چوبی در تبریز هر گونه پرسشی داشتید می توانید با شماره تلفن های  09034605158 و 09143055711 تماس حاصل فرمایید.

 

 

تمیز کردن پارکت

 

1.اولین نکته ی نگهداری از پارکت این است که پارکت های خود را مستمر و مرتب تمیز کنید.

یعنی یکی از اصلی ترین کارهایی که باید رعایت کنید، پاک و تمیز کردن هر روزه ی پارکت هاست. این کار باعث می شود هیچ خاک و گرد و غباری روی پارکت باقی نماند. اگر گرد و غبار روی پارکت بماند و کم کم خشک شود مجبورید با فشار و خشونت بیشتری اقدام به پاک کردن پارکت ها بکنید که ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب به سطح پارکت شود. اگر ترکیبات مرطوبی مثل گرد و غبار روی پارکت ها ریخت بلافاصله با دستمال تمیز کنید؛ همچنین به سایر افراد خانواده و فرزندان خود این مسئله را آموزش دهید. اگر پارکت شما در فضایی قرار دارد که احتمال ریختن این گونه موارد بیشتر است بهتر است از یک کاور یا فرشینه کمک بگیرید.

2.شوینده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

پارکت بسیار ظریف است، پاک کردن آن نیازمند دقت بیشتری است تا از سایش و آسیب رسانی به آن جلوگیری شود. بنابراین شوینده ی خود را با دقت انتخاب کنید تا شوینده ی خشنی برای پارکت شما نباشد. مثلا برای تمیز کردن گرد و غبار سبک، از یک جاروی نرم یا جاروبرقی می توانید کمک بگیرید. اگر می خواهید برای تمیز کردن پارکت خود از شوینده استفاده کنید؛ حتما مطمئن شوید که برای پارکت مناسب است یا خیر. مهمترین نکته ای که باید در مورد تمیز کردن پارکت به خاطر بسپارید این است که هر چقدر هم پارکت شما کثیف و آلوده باشد نباید از شوینده قوی استفاده کنید. این کار باعث آسیب به سطح پارکت می شود.

 نرده چوبی در تبریز، با مشاوره رایگان تلفنی و حضوری فقط با شماره تلفن های : 09034605158 و 09143055711

 

3.جاروبرقی، بهترین روش تمیز کردن پارکت

جاروبرقی یکی از ایمن ترین روش های تمیز کردن پارکت است؛ هیچ آسیبی به آن نمی زند و ترکیبات شیمیایی آن باعث آسیب به سطح پارکت نمی شود. هنگام انتخاب و خرید جاروبرقی دقت کنید چرخ های آن لاستیکی باشد؛ کاور لاستیکی دور چرخ باعث نرم و لطیف تر حرکت کردن آن می شود و همچنین کشیدن و جابه جا کردن آن باعث می شود خراش افتادن روی سطح پارکت کاهش یافته یا به صفر برسد. به یاد داشته باشید پارکت را هیچوقت با جاروبرقی بدون چرخ تمیز نکنید زیرا خراش های جبران ناپذیری به سطح پارکت وارد می کنند. 

 

خواندن این مقاله نیز توصیه می شود : نگهداری از چوب | چگونه عمر محصولات چوبی را بیشتر کنیم؟

 

 

نرده چوبی در تبریز

 

 

4.جاروی دستی بهترین راه برای جاروی پارکت

از نرم بودن پره های جارو اطمینان حاصل کنید؛ هنگام خرید جارو به مواد آن دقت کنید که بافت آن مناسب پارکت های چوبی باشد. جاروی دستی باعث می شود هر چیز کوچک و ریزی که لای درزهای پارکت گیر کرده تمیز شود؛ مزیت اصلی جاروی دستی در تمیز کردن پارکت این است که نیازی به مواد شوینده یا الکترونیکی ندارید.

5.کف پاک کن مرطوب آخرین راه حل تمیز کردن پارکت

در کل بهتر است هر روز پارکت ها را تمیز کنید تا هیچ کثیفی روی آن باقی نماند. اما گاهی نیاز به رطوبت برای تمیز کردن پارکت نیاز دارید؛ مخصوصا اگر پارکت های شما چفت و مهر و موم شده باشد بهترین گزینه برای تمیز کردن نهایی و کامل که هر چونه گرد و غبار را از کف پارکت شما جمع کند می تواند باشد. اما مهم است قبل از پاک کردن پارکت با کف پاک کن مرطوب دقت کنید که بیشتر گرد و غبارها را از قبل پاک کرده باشید و برای تمیز کردن نهایی از رطوبت استفاده کنید.

برای مشاهده نمونه کارهای نرده چوبی در تبریز اجرا شده توسط نرده چوبی رسولی در تبریز، اینجا کلیک کنید.

 

نگهداری از پارکت

 

6.شوینده عمیق؛ هر چند وقت یکبار! 

برای نگهداری از پارکت به صورت موثر و کارآمد، هر چند وقت یکبار نیاز است با یک تمیزکننده عمیق ملایم پارکت های خود را تمیز کنید؛ و برای این منظور ابتدا باید تمامی مراحل پاکسازی که در بالا گفته شد را انجام دهید و در نهایت از یک پاک کننده قوی که مطمئن هستید ترکیبات آن برای پارکتهای شما مناسب است، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید برای تمیزی عمیق و کامل پارکت ها، باید حداقل ترین مقدار آب را استفاده کنید. آب و شوینده را ترکیب کنید؛ سپس جاهایی که نیاز است از این تمیزکننده استفاده کنید و سپس حتما آن قسمت را با دستمال نرم خشک کنید.

علاوه بر تمیز کردن پارکت، مسائل ریز دیگری از جمله دقت در جابجایی مبلمان یا محافظت از پارکت با استفاده از فرض در مناطق پررفت و آمد می توانید طول عمر پارکت خود را افزایش دهید و نگهداری از پارکت خود را به بهترین شکل انجام دهید.

 

گردآوری : نرده چوبی رسولی در تبریز

خواندن 1517 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 03 دی 1400 15:57

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.