یکشنبه, 15 خرداد 1401 08:45

تاثیر نرده چوبی بر زیبایی دکوراسیون داخلی | نرده چوبی در تبریز

نوشته شده توسط نرده چوبی رسولی
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

از دیرباز راه پله ها جزئی جدانشدنی از دکوراسیون و معماری خانه های دو و چند طبقه بودند و به طبع آن وجود نرده در این خانه ها اجتناب ناپذیر بود. راه پله ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند؛ مانند چوب، سنگ، فلز، کامپوزیت و ... هر کدام از این متریال ها ویژگی ها و جلوه های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. متغیرهای بسیاری برای افزایش ایمنی راه پله ها وجود دارد، از جمله جنس و کیفیت مناسب، اندازه استاندارد سطح افقی و عمودی پله ها و وجود نرده! بله نرده در افزایش امنیت پله ها تاثیر بالایی دارد. با نرده چوبی تبریز رسولی همراه باشید تا اهمیت تاثیر نرده چوبی بر دکوراسیون داخلی را با هم بررسی کنیم.

تاثیر پله چوبی و نرده چوبی در دکوراسیون

راه پله های آرام بخش و زیبا با نرده چوبی

همانطور که گفتیم، راه پله ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند، نرده ها هم همینطور. یکی از جنس های مختلف نرده، چوب است. نرده چوبی به صورت چوب یکدست یا ترکیبی با دیگر جنس ها به کار می رود و به خوبی حس آرام بخش طبیعت را به ما القا می کند. چوب همیشه مورد توجه طراحان داخلی بوده است. چوب روح بخش است، گرما و انرژی را به ما انتقال می دهد، حس های منفی را گرفته و آرامش را به ما هدیه می کند و دکوراسیون ما را از حالت خسته کننده و بی روح خود خارج می کند. گذشته از آن چوب هیچ وقت قدیمی نمی شود.

تاثیر نرده چوبی در دکوراسیون

افزایش ایمنی راه پله با نرده چوبی

امروزه نرده های چوبی، از حالت تمام چوب، ترکیبی یا طرح چوب در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. نرده ها معمولا روی بدنه ی راه پله نصب می شوند، در صورتی که راه پله ها در یک سمت دیوار نصب شده باشند، گاهی بر حسب نیاز، بر روی دیوار هم نرده اجرا می شود. نقش نرده در ایمنی افراد حین عبور و مرور، جلوگیری از سقوط افراد و کمک به رفت و آمد راحتتر را نمی توان انکار کرد. جدا از کارایی و ایمنی نرده چوبی، طراحی زیبا و ظریف آن به راحتی توجه دیداری افراد را به خود جلب می کند و در طراحی دکوراسیون داخلی نقش مکملی را بازی می کند که به سادگی کمبودهای طراحی را می تواند جبران کند.

نرده چوبی، مناسب هر راه پله ای

نرده های تمام چوب، معمولا برای راه پله های کلاسیک و چوبی مناسب هستند؛ نمونه های تماما چوب مدرنی هم وجود دارد که مدل دسته و پایه ی ساده ای دارد و برای نمونه های امروزی کاربردی است. نرده های ترکیبی چوب و فلز هم برای فضاهای مدرن مناسب هستند. در این نوع طراحی ها، فلز به عنوان پایه نرده به کار می رود و دسته ی چوبی را به بدنه متصل می کند. نرده های ترکیبی چوب و شیشه هم ظاهر متفاوتی ایجاد می کند. سطح یکدست و عمودی شیشه ها، معمولا نسبت به مدل پایه دار آنها احتمال سقوط را کاهش می دهد و در مقابل جلوه و زیبایی خود را هم حفظ می کند.

نرده چوبی در تبریز

طراحی نرده ها، زیبایی راه پله ها

نرده های ترکیبی، ساختار مینیمال دارند و برای خانه های مدرن امروزی مناسب تر هستند. البته نمونه هایی هم وجود دارد که با وجود ترکیبی بودن جنسشان باز هم توانسته اند سبک کلاسیک و سنتی راه پله را در خود حفظ کنند.

باز هم در هر دو نمونه، بخش مهم و اصلی طراحی نرده، پایه ها و بخش انتهایی نرده است. نرده های چوبی به علت ویژگی های ساختاری چوب، طرح های بصری زیبایی در هر دو بخش دارند و به همین دلیل ظاهر زیبا و منحصر به فردی به راه پله شما می بخشند. همانطور که در مقاله های پیشین گفتیم، چوب ها طیف های متنوعی از رنگ ها را شامل می شوند که در کنار بافت های متنوع، جلوه های خاص و متنوعی را به همراه دارند. جهت مشاوره در زمینه نرده چوبی در تبریز، می توانید با نرده چوبی رسولی تماس حاصل نمایید.

نکات مهم در مورد نرده چوبی

نرده های چوبی، مانند هر المان دیگری در هنگام خرید و نگهداری خود، شرایط خاصی دارند که حتما باید در مورد آنها مطالعه نمایید. همچنین به مقاله نگهداری از نرده چوبی مراجعه نمایید.

نصب نرده را حتما برای راه پله هایی که ارتفاع بیش از 120 سانتی متر دارند مد نظر داشته باشید.

نرده ها باید ارتفاعی بین 75 تا 85 داشته باشند و نه بیشتر.

طرح و ساختار نرده چوبی باید با دکوراسیون شما و فضای راه پله هماهنگی داشته باشد.

زیبایی نرده، باید در کنار طول عمر بالا و تحمل فشار آن بسته به میزان تردد در نظر گرفته شود.

در انتخاب نرده چوبی، بودجه ی مورد نظر خود را در نظر داشته باشید، چوب های طبیعی معمولا هزینه ی بیشتری نسبت به نرده های طرح چوب یا چوب پلاست می طلبند.

نرده چوبی رسولی آماده ی ارائه ی خدمت در زمینه ی طراحی، اجرا و خدمات پس از فروش در حوزه نرده چوبی در تبریز و کل ایران و همچنین پله چوبی در تبریز و ایران، برای شما هموطنان عزیز ایران زمین می باشد.

خواندن 722 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.