یکشنبه, 28 فروردين 1401 05:48

اجزای تشکیل دهنده نرده چوبی - نرده چوبی در تبریز

نوشته شده توسط نرده چوبی رسولی
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نرده چوبی یکی از جذابترین گزینه ها برای دکوراسیون پله ها در فضاهای تجاری، اداری، مسکونی، ویلایی و ... محسوب می شود. نرده در راه پله ها علاوه بر تامین امنیت، مسئولیت بسیار زیادی در حوزه زیبایی محیط و دکوراسیون آن بر عهده دارند. در نتیجه تناسب هر چه بهتر نرده ها با محیط از اهمیت به سزایی برخوردار است.

برای دیدن نمونه کارهای نرده چوبی در تبریز و پله چوبی در تبریز می توانید به بخش نمونه کارهای نرده چوبی رسولی مراجعه نمایید.

نرده چوبی راه پله ها، شامل اجزای مختلفی هستند که یک مجموعه واحد را تشکیل می دهند و لازم است با قسمت های مختلف آن آشنا شویم. اینکه نرده چوبی از چه اجزایی ساخته می شود و چه مواد و متریالی برای ساخت نرده های چوبی به کار می رود و از چه چوب هایی برای ساخت نرده استفاده می شود؟

اجزای تشکیل دهنده نرده چوبی

نرده راه پله یا همان balustrade  شامل چند بخش مختلف می شود که هر کدام نقش مخصوص و ویژه ای را در نرده چوبی ایفا می کنند.

پایه نرده Spindles

پایه نرده چوبی، به تعداد مشخص و به صورت عمودی با فاصله ای مشخص کنار همدیگر و بین دسته نرده چوبی و کفی قرار می گیرد. معمولا پایه نرده ها از جنس چوبی یا فلزی هستند؛ در برخی موارد از پنل های شیشه ای به صورت یکسره یا پیوسته هم استفاده می شود.

مشاوره رایگان نرده چوبی در تبریز

 09143055711

کفی نرده Base Rail

محلی که کفی نرده روی آن قرار می گیرد و پایه ها روی آن نصب می شوند. طراحی بعضی از این کفی ها به صورت شیاردار است که باعث ثبات پایه نرده داخل آن می شود؛ در سایر موارد که کفی شیاردار نیست با پیچ اتصال پایه نرده انجام می شود.

 

نرده چوبی در تبریز

 

دسته نرده handrail

دسته نرده چوبی بر روی پایه آن قرار می گیرد و معمولا سطح صافی دارد. دسته ها در انواع طرح و شکل های مختلف طراحی و تولید می شوند، برخی از آنها هم بدون پایه و کفی در یک سمت پله ها و روی دیوار نصب می شوند. در مواردی که به جای پایه نرده پنل شیشه ای نصب می شود، دسته ها توسط گیره های مخصوصی به پنل های شیشه ای وصل می شوند.

ایستگاه نرده Newel Post

ایستگاه ها معمولا در ابتدا و انتهای پله ها به صورت عمودی قرار می گیرد و وظیفه ی نگهداری دسته ها را دارد. معمولا ایستگاه ها در مقیاس، بزرگتر از پایه ها و در طراحی شکیل تر هستند.

ایستگاه ها دارای سه بخش هستند که در اکثر موارد به صورت یکپارچه طراحی و اجرا می شوند. بخش بالایی آنها کلاهک است که معمولا طراحی چشمگیری دارد؛ بخش میانی در راستای دسته ی نرده است و بخش انتهایی که چیزی شبیه مکعب مربعی شکل است، روی زمین قرار می گیرد. البته ناگفته نماند که طراحی نرده چوبی در تبریز در انواع مختلفی انجام می گیرد که در برخی حالت ها، ایستگاه نرده به شکل منحنی و گرد و بدون کلاهک است و مستقیما به کفی وصل می شود.

 

مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود : نرده چوبی یا فلزی ؟ | راهنمای انتخاب نرده مناسب برای فضای باز – نرده چوبی در تبریزنرده چوبی یا فلزی ؟ | راهنمای انتخاب نرده مناسب برای فضای باز – نرده چوبی در تبریز

 

 

نرده چوبی با پنل شیشه ای

 

جنس انواع نرده چوبی و پله چوبی

جنس نرده های چوبی از تنوع بالایی برخوردار هستند؛ هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، پس در هنگام انتخاب جنس چوب، در نظر داشته باشید باید متغیرهای زیر را بسنجید:

-زیبایی خانه و تناسب نرده چوبی

-رنگ مخصوص

-ماندگاری نرده

-نظافت و نگهداری نرده

-هزینه ی مورد نیاز برای نرده

در مقالات بعدی با نرده چوبی رسولی همراه باشید تا در مورد انواع نرده چوبی در تبریز، نرده شیشه ای، نرده فلزی صحبت کنیم و بررسی کنیم هر کدام چه مزایایی داشته و برای چه موقعیت هایی مناسب است.

تهیه و گردآوری : نرده چوبی رسولی

خواندن 1185 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.